Stránka 1 z 4

Externí chladič oleje

Napsal: 24 bře 2009 23:57
od Indi
Uvažuji o montáži externího chladiče oleje, samozřejmě s termostatem.
A hlavně jak správně určit rozměr chladiče?
Já osobně jsem měl největší teplotu 106 stupňů, na brzdě.

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 25 bře 2009 00:38
od TDI tech
Diesel nema az tak vysoku teplotu spalovania a vymennik tepla voda-olej z ASZ uplne postacuje. Ak chces silou mocou chladic olej-vzduch tak si zozen z Tipo/Marea 1.9TD a pod. ten musi uplne postacovat ako pomocnik k vymenniku tepla.

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 25 bře 2009 00:51
od Indi
No ale já se bavím o extrému 200+ a o tom jak se správně volí rozměr.

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 25 bře 2009 00:58
od TDI tech
Nemam to vyskusane ale myslim si ze 200k vymennik z ASZ zvladne. A ak aj nahodou tak staci uplne malicky. V Une Turbo i.e. turbo svietilo furt a a olej nikdy na viac ako 150C nevybehol a to malo chladic moznoze 100x200mm. Ak chces mam jedenu komplet celu sadu chladic+ vsetky hadice+ holenbre+termostat+drziak olejovaho filtra z ISUSZU Piazza 2.0 Turbo 131kW. Mozem dodat foto.

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 25 bře 2009 01:03
od Indi
Fotku dej, ale 150 na oleji je na mě moc, nehodlám měnit olej co 3tkm.

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 25 bře 2009 01:06
od TDI tech
Zajtra teda dnes ked pridem do dielne tak ho najdem a vyfotim. Tych 150C sa teba netyka nakolko ti turbo nesvieti :mrgreen:

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 25 bře 2009 01:13
od jipi888
tu je foto originálnych chladičou VAG TDI

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 25 bře 2009 12:19
od Stingray
Nechapem ako moze niekto tvrdit ze vodny vymennik staci.......vykon chladica je dany teplotnou diferenciou takze 120°C olej chladis 90°C vodou. Neviem ci si niekto mysli ze vyrobca dimenzuje vykon olej vymennika z presahom 80 a viac percent. Hold je medzi nami stale vela ludi co si mysli ze vykon vznika len tak z nicoho. Seriovy motor 130konikov po uprave dosiahne 200koni to znamena aj adekvatne zvysenu produkciu tepla zo spalovacieho procesu ako aj z vyssieho namahania suciastok motora takze v provom rade treba riesit termalnu stabilitu oleja pridavnym chladicom.......

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 25 bře 2009 14:37
od jipi888
Stringray: podla čoho určiť aku velkosť použiť a či k tomu treba aj prídavný ventilátor?

Re: Externí chladič oleje

Napsal: 25 bře 2009 16:02
od Stingray
jipi888 píše:Stringray: podla čoho určiť aku velkosť použiť a či k tomu treba aj prídavný ventilátor?

Vizkozita oleja je to co prenasa cely vykon piesta cez ojnicu na kluku takze potrebujes drzat olej na optimalnej pracovnej teplote ako ale vies objem oleja vo vani je fixny takze viac naliat nemozes preto som zvolil alternativu olejoveho chladica z objemom 0.5litra takze celkova napln oleja je o tento objem plus objem hadic vacsia. Origo vymenniky maju aj tak termostat zabudovany takze Ti staci len redukcia namiesto povodneho vymennika a mozes natiahnut hadice a chladic. Ak mas ventilator tak ma velku vyhodu zvlast ak jazdis sprinty alebo ak mas viac ako 60% vyssi vykon ako seriovy motor.