Externí chladič oleje

Zde jsou příspěvky, které se zabývají problémy, které mají oba typy uložení společné...
Uživatelský avatar
Indi
Site Admin
Příspěvky: 1684
Registrován: 12 bře 2009 02:28
Bydliště: Dílna na severu Moravy
Kontaktovat uživatele:

Externí chladič oleje

Příspěvek od Indi » 24 bře 2009 23:57

Uvažuji o montáži externího chladiče oleje, samozřejmě s termostatem.
A hlavně jak správně určit rozměr chladiče?
Já osobně jsem měl největší teplotu 106 stupňů, na brzdě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy a občas je potřeba začít znova.
Audi CAB 1.9PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Seat Alhambra 1.9PD 110kW/320Nm serie-nyní 139/420
Audi A5 3.0TDI Quattro
SERVIS Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182, Po-Pá, 9:00-17:00
http://www.tdigarage.cz/

Uživatelský avatar
TDI tech
Příspěvky: 26
Registrován: 18 bře 2009 22:45
Bydliště: Michalovce (SK)

Re: Externí chladič oleje

Příspěvek od TDI tech » 25 bře 2009 00:38

Diesel nema az tak vysoku teplotu spalovania a vymennik tepla voda-olej z ASZ uplne postacuje. Ak chces silou mocou chladic olej-vzduch tak si zozen z Tipo/Marea 1.9TD a pod. ten musi uplne postacovat ako pomocnik k vymenniku tepla.

Uživatelský avatar
Indi
Site Admin
Příspěvky: 1684
Registrován: 12 bře 2009 02:28
Bydliště: Dílna na severu Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Externí chladič oleje

Příspěvek od Indi » 25 bře 2009 00:51

No ale já se bavím o extrému 200+ a o tom jak se správně volí rozměr.
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy a občas je potřeba začít znova.
Audi CAB 1.9PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Seat Alhambra 1.9PD 110kW/320Nm serie-nyní 139/420
Audi A5 3.0TDI Quattro
SERVIS Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182, Po-Pá, 9:00-17:00
http://www.tdigarage.cz/

Uživatelský avatar
TDI tech
Příspěvky: 26
Registrován: 18 bře 2009 22:45
Bydliště: Michalovce (SK)

Re: Externí chladič oleje

Příspěvek od TDI tech » 25 bře 2009 00:58

Nemam to vyskusane ale myslim si ze 200k vymennik z ASZ zvladne. A ak aj nahodou tak staci uplne malicky. V Une Turbo i.e. turbo svietilo furt a a olej nikdy na viac ako 150C nevybehol a to malo chladic moznoze 100x200mm. Ak chces mam jedenu komplet celu sadu chladic+ vsetky hadice+ holenbre+termostat+drziak olejovaho filtra z ISUSZU Piazza 2.0 Turbo 131kW. Mozem dodat foto.

Uživatelský avatar
Indi
Site Admin
Příspěvky: 1684
Registrován: 12 bře 2009 02:28
Bydliště: Dílna na severu Moravy
Kontaktovat uživatele:

Re: Externí chladič oleje

Příspěvek od Indi » 25 bře 2009 01:03

Fotku dej, ale 150 na oleji je na mě moc, nehodlám měnit olej co 3tkm.
Nikdy se nevzdávat.Nikdy neříkat nikdy a občas je potřeba začít znova.
Audi CAB 1.9PD, HW-INDI, SW-by TDIfun 190kW/518Nm
Seat Alhambra 1.9PD 110kW/320Nm serie-nyní 139/420
Audi A5 3.0TDI Quattro
SERVIS Audi,VW,Škoda,Seat. tel.:602 744 182, Po-Pá, 9:00-17:00
http://www.tdigarage.cz/

Uživatelský avatar
TDI tech
Příspěvky: 26
Registrován: 18 bře 2009 22:45
Bydliště: Michalovce (SK)

Re: Externí chladič oleje

Příspěvek od TDI tech » 25 bře 2009 01:06

Zajtra teda dnes ked pridem do dielne tak ho najdem a vyfotim. Tych 150C sa teba netyka nakolko ti turbo nesvieti :mrgreen:

Uživatelský avatar
jipi888
Příspěvky: 252
Registrován: 13 bře 2009 02:46
Bydliště: Slovensko-Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Externí chladič oleje

Příspěvek od jipi888 » 25 bře 2009 01:13

tu je foto originálnych chladičou VAG TDI
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
VW Passat B5 TDI 223PS , EGR OFF, KAT OUT, FMIC, Turbo by BH,vyfuk by me, predné brzdy:330x30 + 4 piest + DS2500 zadné brzdy : 269x22 + DS Performance

Stingray
Příspěvky: 18
Registrován: 18 bře 2009 23:07

Re: Externí chladič oleje

Příspěvek od Stingray » 25 bře 2009 12:19

Nechapem ako moze niekto tvrdit ze vodny vymennik staci.......vykon chladica je dany teplotnou diferenciou takze 120°C olej chladis 90°C vodou. Neviem ci si niekto mysli ze vyrobca dimenzuje vykon olej vymennika z presahom 80 a viac percent. Hold je medzi nami stale vela ludi co si mysli ze vykon vznika len tak z nicoho. Seriovy motor 130konikov po uprave dosiahne 200koni to znamena aj adekvatne zvysenu produkciu tepla zo spalovacieho procesu ako aj z vyssieho namahania suciastok motora takze v provom rade treba riesit termalnu stabilitu oleja pridavnym chladicom.......

Uživatelský avatar
jipi888
Příspěvky: 252
Registrován: 13 bře 2009 02:46
Bydliště: Slovensko-Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Externí chladič oleje

Příspěvek od jipi888 » 25 bře 2009 14:37

Stringray: podla čoho určiť aku velkosť použiť a či k tomu treba aj prídavný ventilátor?
VW Passat B5 TDI 223PS , EGR OFF, KAT OUT, FMIC, Turbo by BH,vyfuk by me, predné brzdy:330x30 + 4 piest + DS2500 zadné brzdy : 269x22 + DS Performance

Stingray
Příspěvky: 18
Registrován: 18 bře 2009 23:07

Re: Externí chladič oleje

Příspěvek od Stingray » 25 bře 2009 16:02

jipi888 píše:Stringray: podla čoho určiť aku velkosť použiť a či k tomu treba aj prídavný ventilátor?

Vizkozita oleja je to co prenasa cely vykon piesta cez ojnicu na kluku takze potrebujes drzat olej na optimalnej pracovnej teplote ako ale vies objem oleja vo vani je fixny takze viac naliat nemozes preto som zvolil alternativu olejoveho chladica z objemom 0.5litra takze celkova napln oleja je o tento objem plus objem hadic vacsia. Origo vymenniky maju aj tak termostat zabudovany takze Ti staci len redukcia namiesto povodneho vymennika a mozes natiahnut hadice a chladic. Ak mas ventilator tak ma velku vyhodu zvlast ak jazdis sprinty alebo ak mas viac ako 60% vyssi vykon ako seriovy motor.

Odpovědět